Om soctanten!

Miira och J mailade och ville veta lite mer om mig och här kommer lite info! Jag heter Emma och är sedan 2005 utbildad socionom. Samma år, 2005, tog jag en magisterexamen i socialt arbete. Jag har även läst universitetskurser om barn och ungdomar, internationell migration & etniska relationer samt ledarskap.

Jag bor nu i Skottland där jag jobbar med familjer med antisocialt beteende. Mitt arbete kan handla om att samordna olika former av stöd till mina klienter, att leda föräldrautbildningar, bedriva kurativa samtal samt motivera klienter till att leva på ett sätt som gör att de fungerar bättre i sociala sammanhang. Ett viktigt och roligt jobb!

Under min studietid och också en tid efter min examen, då jag ännu bodde i Sverige, jobbade jag med vuxna med psykiska och fysiska utvecklingsstörningar / handikapp. Liknande arbete gör jag även här i Skottland som ett extraknäck, men då med målgruppen unga vuxna.

Jag hoppas med denna bakgrunden kunna hjälpa till med att ge råd till er som önskar det! Tipsa gärna vänner om min sida, jag tror och hoppas att detta kan bli en viktig mötesplats!

Välkomna med era frågor!

Soctantsemma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0